tiistai 10. tammikuuta 2012

Tervetullut hiiri

Vaikka noin yleisesti ottaen en toivo hiiriä tähän taloon, niin yksi vastikään taloon tullut hiirulainen on ilahduttanut minua suuresti. Hän on Magic Mouse; Applen hiiri, joka on kaunis kuin koru ja toimii kuin unelma.

Kun teen tietokoneella töitä, minulle on tosi tärkeää se, että koneet toimivat, eikä minun tarvitse repiä hermojani. Tässä suhteessa iMac on ollut hankinta, jota en ole sekuntiakaan katunut. Vaikka se on pelottavan kallis muihin kotitietokoneisiin verrattuna, ei työnteon sujuvuutta voi mitata rahassa. Työstä pitää nauttia ja tällä koneella se on onnistunut.

Ongelmia on tuottanut vain koneen mukana tullut Mighty Mouse, jonka skrollaus on ollut ihan raivostuttavaa. Se ei nimittäin skrollaile.

Niinpä tuossa ennen joulua satuin kulkemaan Maccejä myyvän liikkeen ohi ja hankin heräteostoksena kunnollisen hiiren. Voi, miten onnellinen olinkaan. Hiiren myyntipakkauskin oli ihana, korurasiaa muistuttava laatikko. Kyllä minuun tehoaa kaunis muotoilu, vaikka se sitten maksaisikin enemmän. Innoissani soitin Sulolle töihin kertoakseni hankinnastani. Mutta Sulo parkaisi korvaani: "Siulle on sellainen jo joulupaketissa!"

Niinpä palautin hiirulaisen kauppaan ja tunsin vähän pilanneeni joulun. Mutta aattona paketteja availlessani olin jälleen tosi onnellinen laatikosta löytyneestä hiirestä, vaikkei se enää yllätys ollutkaan.

Vanhat hiirimattoni olivat uuden tulokkaan alle karmean likaisia, joten tilasin Ifolorilta uuden hiiren arvolle ja sisustukseenkin sopivan hiirimaton.

Ja onhan niitä ei-toivottuja hiiriyksilöitäkin saatu kuunnella ja valitettavasti myös vähän katsella. Vintissä on käynyt melkoinen ravi ja rouskutus. Ravaajat ovat päässeet hengestään yksi toisensa jälkeen.

17 kommenttia:

Tiina kirjoitti...

Vähänkö siisti! :D
Sammakoistapitämättömänä ihmisenä tuo sun logosammakko alkaa jo vaikuttamaan ihan symppikseltä (melkein jo harkitsin julisteen hankkimista). Onkohan tämä sitä kuuluisaa tehoavaa siedätyshoitoa?

Viimeisestä kuvasta ja rouskutus-sanasta sain oikein tyylipuhtaan puistatuksen kylmillä väreillä.

*sarjapuistatuksia*

Susanna kirjoitti...

Koko sammakkologo onkin ihan outo juttu. Minähän siis pelkään sammakoita kuollakseni. Näen niistä painajaisiakin. On jotenkin tosi kieroutunutta, että piirsin omaksi logokseni sitten juuri sammakon.

Joku copyrighter on sanonut: kun itselleen tekee, niin sitä saa, mitä sattuu tulemaan.

Tiina kirjoitti...

Nii-in, olenkin miettinyt, että mystinen aihevalinta toiselle sammakkokammoiselle. Ehkä se on kuitenkin niin, että sun alitajunta on pyöritellyt sammakkojuttuja niin kauan, että jostain kautta sen on purkauduttava ulos.

Ehkä jonain päivänä pystyt pitämään oikeaa sammakkoa kädessäsi? *puistatus*

Unikuu kirjoitti...

moikka susanna. saisinko ottaa tuon sammakon yhteen lasteni vaatteeseen. siis omaan käyttöön aplikoin kankaalle. mä tuun sit linkittää sen kun on valmis..jos siis saan luvan.

Thilda kirjoitti...

Niin, laitteiden toimivuus on kyllä ykkösasia. Voi niitä kertoja kun meilläkin on revitty hermoja milloin minkäkin laitteen kompastelun takia. Macci kyllä toimii ja on kaunis, mutta vielä omassa opettelussa on toivomisen varaa. Onneksi minulla on simppeli vanhan logiikan kone ja mies säätää ja ähisee uudella.

Meille muuten käy harva se kerta juuri noin että lahjan saaja on juuri hankkinut itselleen saman esineen, joka on vielä paketissa odottamassa merkkipäivää. Jännitän joka kerta, että hoksaakohan se omin nokkineen taas tilata/ostaa saman tuotteen ennenkuin paketteja voi avata.

Kaunis hiirimatto!

Ja kyllä vaan; muotoilun kauneus on tosi tärkeää myös minulle. Se on ehkä suurin syy miksi haikailen sinne rakkaalle 30-luvulle. Siellä kaikki oli niin kaunista. Ja muutenkin toisenlaista :)

Susanna kirjoitti...

Ti, mä uskon, että se sammakkokammokin kumpuaa jostain niiiiiin syvältä alitajunnasta, että minulla ei ole mitään mahdollisuutta käsitellä sitä järjen avulla ja näinollen jos sammakko on pyrkimässä logoon asti niin mikäs minä olen sitä estämään. :-)

Ja ei, en usko ikinä pystyväni. Olet kai nähnyt tämän:
http://www.youtube.com/watch?v=WlEzvdlYRes
Tuosta tulee ihan hirveä olo koko kehoon.

Thilda, minullakin oli vähän ongelmaa ensin suhtautua uudistuneeseen macciin, kun edellinen omppuni oli 90-luvun puolivälistä.

Tämä hiiren päätyminen joulupakettiin oli minulle niin iso hämmästys... en olisi ikimaailmassa arvannut Sulon hoksanneen hankkia sellaisen. Ennen joulua ei ikinä saisi mennä ostelemaan itselleen yhtään mitään.

Unikuu, kysyitpä nyt tosi vaikean kysymyksen. Laitan sinulle sähköpostia asiasta.

Tiina kirjoitti...

Sammakot ON pahoja!

Liiolii kirjoitti...

Mä tarvin ton uuden hiiren myös. Mulla on Mighty Mouse ja se kesti kuukauden, se skrollaussysteemi. :F

satunnainen kirjoitti...

Urg rottahan tuo tuossa kuvassa on, jaiks :P

Heli kirjoitti...

Mä just tilailin viime viikolla uuden tietokoneen itelleni. Kyllä mietin aika pitkään hankkisinko nyt sen Applen.. mutta en raaskinu.

Tuo hiiri koteloineen näyttää ihan saippualta! =D

Mulla on muuten sammakko.. tatuoituna olkapäälle.. =D Oon mä jonkun kerran miettiny, että miksi, miksi... no se oli sellanen nuoruuden hairahdus. Nyt mietin miten sen sais peittoon.

Unknown kirjoitti...

ihan hervoton hiirim
atto.;)

Anonyymi kirjoitti...

Mighty Mouseja meidän taloudessa on ollut jo kolme. Yksi näistä meni takuuseen. Lopulta luovuttiin niistä.
Ei vaan toimi ainakaan meillä!

Magic Mouse-hiiriä oli yksi. Luovuttiin siitäkin, söi ihan liikaa pattereita ja alkoi lopulta tökkiä kokonaan sekin. En tiedä auttaisiko, jos laitat välillä kiinni sen hiiren, ettei kuluttaisi niin kauheasti virtaa.

Macit muuten hyviä, mutta hiiret tosi huonoja tai sitten meille sattui vaan todellakin ne kaikki maanantaikappaleet. Toivottavasti sulla parempi tuuri!

Susanna kirjoitti...

Liiolii, sama juttu minullakin. Ja se on kuulemma ihan yleisesti ottaen sama juttu kaikilla.

No ei ole rotta. Peltohiiri.

Heli, en ihmettele, ettet raaskinut. Varsinkin jos on tottunut PC:tä käyttämään, niin kynnys on aika iso.

Harmi, ettet enää välitä tatuointisammakostasi. Minä haaveilin nuorena tyttönä tatuoinnista, mutta jäis silloin hankkimatta. Nyt olen ihan tyytyväinen, etten ottanut. Minulle olisi saattanut käydä niin, että olisin aika pian ollut tyytymätön kuvaan. Koskaanhan se ei voi olla täydellinen.

Titte, kiitti. :)

Susanna kirjoitti...

Voi ei, anonyymi! Toivottavasti minun Magic Mouse ei hotki pattereita. Sitä itse asiassa vähän jo mietinkin, että kauankohan nuo kestsää. Koko ajan on oltava patterivarasto jemmassa! Olisi karmeaa jos se alkaisi kriittisellä hetkellä tökkiä.

Ja hups. Tuo raatohan siis ei ole peltohiiri, vaan tietysti metsähiiri. Pahoittelen.

Varpasen Asema kirjoitti...

Minulla on myös samanlainen Magic Mouse kannettavassa. Tosi hyvä käytössä, mutta käytännössä kyseinen yksilö tuppaa usein karkailemaan ja meidän asemalla tuntuu olevan monta piilopaikkaa pienelle hiirelle :)

Susanna kirjoitti...

Heh! Se minuakin arvelutti ennen tuon hankkimista, että se on sitten takuuvarmasti jatkuvasti kadoksissa. Jos lähden hetkeksi tietokoneelta, niin varmasti lähden hiiri kädessäni ja lasken sen ajatuksissani johonkin, josta sitä ei kukaan enää löydä. Toistaiseksi hiiri kuitenkin on pysynyt matollaan. Kannettavan koneen kanssa se olisi ihan varmasti jo kadoksissa.
:-D

Heli kirjoitti...

Mulla on kannettavalla langaton hiiri. Hyvin se tuossa lähistöllä on aina, pidän sitä koneen kiinni ollessakin hiirimatolla ja mattoa kannettavan päällä. Johdon kanssa hiiri on ihan raivostuttava, tämä on kyllä parempi vaihtoehto.