tiistai 15. toukokuuta 2012

Saako olla teetä?


Sain Tiiranpesän Marilta haasteen, jossa pitää vastata 11 kysymykseen, keksiä sitten itse 11 uutta kysymystä ja lähettää haaste 11:lle ihmiselle.

Minun saamani kysymykset ja niihin vastaukset tulevat tässä:

1. Saisiko olla teetä, mitä makua?

Kyllä kiitos. Juon paljon yrttiteetä, joka ei oikeasti ole teetä ensinkään. Yrttihauduke taitaa olla oikeampi sana. Olen kofeiinittomien juomien ystävä.


2. Mitä puuhastelet kesäviikonloppuisin?

Olen onnellinen ihminen, kun minun ei tarvitse miettiä, mikä viikonpäivä milloinkin on. Puuhastelen kesäviikonloppuisin sitä, mitä kesäarkisinkin. Olen mahdollisimman paljon ulkona, teen pihahommia tai kodin töitä, käyn uimassa, ajelen mopolla, nautin lämmöstä. (Teen vähän töitäkin toivottavasti!)

3. Millainen on mielimaisemasi ja miksi?

Vuoristot ovat minusta kaikkein upeimpia maisemia. Olen päässyt matkustelemaan elokuisilla Alpeilla ja ne näkymät tekivät minuun valtavan vaikutuksen. Korkeat vuoret, pystysuorat pudotukset tien vieressä, vihreät niityt ja kylmät, kirkkaansiniset vuoristojärvet. Siellä sielu lepää.


4. Mikä oli lapsuutesi unelma-ammatti? Toteutuiko toive?

Minulla ei koskaan ole ollut haaveammattia. Ei koskaan, edes ihan pienenä, silloin, kun muut lapset sanoivat ryhtyvänsä isona palomieheksi tai prinsessaksi. Muistan, kun olin yhdeksännellä luokalla ja jokaisen oli pakko sanoa, mikä on haaveammatti. Minä sanoin rehellisesti, etten tiedä. Idioottimainen rehtorimme ärähti, että minulla on nyt 5 minuuttia aikaa keksiä sellainen. Hätäpäissäni heitin ilmaan sanan LAVASTAJA. Minusta ei tullut lavastajaa. Mutta ehkä minä vähän lavastelen täällä kotona.

5. Onko sinulla allergioita? Jos, niin mitä?

On, koivu erityisesti. Juuri nyt silmäni ovat pulleat ja punaiset kuin kaksi pihvitomaattia. Olo on ollut tuskainen tänä keväänä. Olen myös kuvitellut aina olevani allerginen omenoille, kunnes viime kesänä uskaltauduin maistamaan Lidlin luomuomenaa. Silloin havaitsin, etten olekaan allerginen ompuille, vaan niissä käytetyille myrkyille. Olen sen jälkeen syönyt luomuomenoita joka päivä. Aika huikeaa.


6. Suosikkitaiteilijasi?

Sellaista minulla ei ole. Mutta on joitain teoksia, jotka minua erityisesti sykähdyttävät.

7. Pidätkö koirista? Mikä on lempirotusi?

Pidän kivoista koirista. Kuten pidän kivoista ihmisistäkin, pidän siis monista koirapersoonista. En pidä huonosti kasvatetuista riiviöistä, jotka epäoikeudenmukaisesti saavat inhoni niskaansa, vaikka syy huonoon käytökseen on yleensä omistajassa. Lempirotujani ovat pitbull-tyyppiset rodut. Haluaisin staffordshirenbullterrierin. Vaaleanruskea-valkoisen hymytytön, jolle antaisin nimeksi Sulo.


8. Minkä taidon haluaisit omata?

Haluaisin osata tanssia! Ihan mitä tahansa tanssia! Haluaisin käydä tanssilavoilla korsettiin ja hulmuaviin helmoihin pukeutuneena! Haluaisin opetella rivitanssia ja tepustella farkkuhameessa ja cowboy-hatussa eestaas. Haluaisin edes pystyä menemään lattialle diskoissa. Mutta ilman rytmitajua, hallitsemattoman ruumiini kanssa se on aika mahdotonta.

9. Millainen maisema avautuu keittiösi ikkunasta?

Siitä näkyy kaikkea keskeneräistä. Kesäkeittiön perustukset, koivu, joka pitäisi kaataa, ruostunut tynnyri, jossa poltetaan roskia, sitten ryteikköä ja perimmäisenä söpö saunamme.


10. Missä on kappale kauneinta Suomea?

Vaikka missä. Mutta minä sanon silti, että Uudellamaalla. Kun sinne menen kesäaikaan, tunnen saapuvani kotiin. Niissä maisemissa on jotain niin oikeanlaista. Se johtuu tietysti siitä, että siellä minä lapsuuteni vietin katsellen suuria vaahteroita, rehevää vihreyttä ja valkovuokkomeriä.

11. Jatka lausetta: En ole koskaan...

... ollut katsomassa oikeaa jääkiekko-ottelua. Enkä aio mennäkään.


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Seuraavat 11 kysymystä minä kysyn teiltä,
Leena (Craftinsane)
Saila (Saaripalsta)
Ti (Pilvitehtaamo)
Tiina (Hullunkauppa)
Liisa (Nouseva myrsky)
Inka (Auring*n ihanat)
Laurakaisa (Talo)
Henna (Koti asemalla)
Vadelma (Vadelmatalo)
Elise (Kirjeitä kartanonrouvalta)
SuperSanna (Riuttala Old School)

1. Mistä tulit tänään iloiseksi?
2. Inhoatko jotain julkkista? Ketä ja miksi?
3. Elämäsi tähtihetki?
4. Romanttisinta, mitä sinulle on koskaan tehty?
5. Onko elämässäsi jotain, mitä kadut? Haluatko kertoa, mitä se on?
6. Mukavin lapsuusmuistosi?
7. Jos saisit säätää yhden lain, mikä se olisi?
8. Turhin tavarasi?
9. Mitä et uskalla tehdä, vaikka haluaisit?
10. Minkä kirjan luit viimeksi?
11. Pahin pelkosi?

Ihan hirveästi en loukkaannu (vaan ihan pikkuisen vaan), jos ette jaksa ottaa haastetta vastaan. Tässä ihan oikeasti oli mahdottoman kova työ!



Eliselle lähtee vielä erityiset kiitokset tästä tunnustuksesta, joka ei vaadi mitään!

15 kommenttia:

Liisa T. kirjoitti...

Kiitos Susanna!

En ole ihan varma vielä, vastaanko tähän, mutta katsotaan jos innostun! :D Kysymykset olivat joka tapauksessa hyvät.

Inka kirjoitti...

Kiitos kiitos haasteesta! Vaikka on isotöinen niin kuitenkin mukavan tuntuinen. Hyviä kysymyksiä olit keksinyt, täytyy ihan kunnolla miettiä :) Koitan tämän viikon aikana toteuttaa ja saada eteenpäin.

Saila kirjoitti...

Ohhoh, no jopas jotakin, kiitos, otan vastaan, vaikka kauhulla luin noita kysymyksiäsi ja mietin mitä ihmeessä vastaan ;-D
Ihana korsetti-hulmuhelma-saapaslook! Kyllä sun täytyy joku ilta mennä lavalle, jos ei tanssimaan niin ainakin esittelemään kunnon asua.

Tiina kirjoitti...

No, huh! Yritetään

Ankkurinappis kirjoitti...

Kiitos :) En ole näihin osallistunut kun haluan pitää blogin tiukasti talon asioita koskevana.. mutta nyt kun noin kivasti olet minua muistanut, vastaan tähän (toiv. ok):

1. Mukava metsäretki oman hepan kans, miehen tekemä ruoka.
2. En oikeastaan, mutta olen huolissani silikoniturhajulkkisten levittämästä naiskuvasta nuorille tytöille.
3. Kun tapasin mieheni.
4. Kynttilöin valaistu ruusunlehtikylpy odottamassa kotona.
5. On, tosi henk.koht. juttu.
6. Sunnuntaiaamut mummolassa.
7. Hmm.. no vaikka tällainen: jos henkilö ei kykene pitämään huolta omistamastaan vanhasta talosta, tulee se myydä eteenpäin rangaistuksen uhalla :)
8. Pöytäliinat.
9. Perustaa kesäkahvilan.. ehkä ensi kesänä ;)
10. Hevoskuiskaajan käsikirja.
11. Aviomies kuolee ennen aikojaan.

Susanna kirjoitti...

Kiva, että vastasit tähän, Sanna! Minä ymmärrän tosi hyvin, jos näitä ei halua omaan blogiinsa laittaa. Minäkin aluksi ajattelin, että en halua täyttää blogiani näillä jutuilla, mutta olen rönsyillyt tässäkin asiassa.
:-)

Marie Josefine kirjoitti...

Kiitos vastauksista Susanna!
Näitä oli tosi mukava lueskella. Melko iso homma oli kyllä tässä haasteessa kaikkine vastauksineen ja kysymyksineen. Ja sinä oot vielä panostanut kuviakin laittamalla!

Mitämitä, onko lidlissä ihka oikeita luomuomppuja, niitähän pitääkin joku ilta lähteä ostamaan. Miusta tuntuu kans että tavalliset eivät jotenki sovi miulle, kuten ei moni muukaan ei-luomu tuote.

Hmm..miun toista koiraa siinä tapauksessa et varmaan sietäis, on se sellanen riiviö. Tosin riippuu seurasta, toisten kanssa hyvinkin kiltti enkeli.

Mie tunnustaudun kans yrttiteen lipittäjäksi. Tänä kesänä ois tarkoitus ite luonnosta keräillä tarpeet omiin sekoituksiin, joita ihana sitten talvella maistella.

E kirjoitti...

Vau, kiitti Susanna! Minä kyllä laitan tämän blogiini, minä tykkään rönsyillä kuin rikkaruoho :D

Minä olisin yläasteiässä halunnut lavastajaksi, mutta opo sanoi, että minun täytyy sitten mennä kesäteatteriin näyttelemään, mikä olisi minulle ehkä kammottavinta, mitä koskaan voisin tehdä! Teatterit menettivät paljon, kun eivät saaneet luovuuttani, ja opo saa minun puolestani vaikka kompastua kengännauhoihinsa! Hah. Minäkin siis lavastan kotonani kuin paraskin draamakuningatar ;D

Nyt minun täytyy jäädä miettimään kysymyksiäsi.

Susanna kirjoitti...

Mitä ihmeen tyyppejä opoiksi oikein pääsee!? Meilläkin tuo nimeltämainitsematon rehtori oli myös opo.

Miten ihmeessä lavastajaksi haluavan pitäisi mennä näyttelemään? Sama kuin sanoisi valokuvaajaksi haluavalle, että mene mallikouluun ensin.

Susanna kirjoitti...

Riiviökin voi muuten olla positiivisella tavalla, Mari.
:-D

Lidlissä tosiaan on luomuomppuja, ne myydään luonnollisesti pusseissa. Kokeilin kerran prisman luomuomppuja, mutta niistä minulle tuli kuyitenkin hyvin lieviä oireita.

Lidlin pähkinät ovat myös ihmeellisiä. Kaikille muille pähkinöille olen hyvinkin allerginen, mutta Lidlin pähkinöitä voin vedellä vaikka pussillisen kerrallaan. Outoa.

Saila kirjoitti...

Hei, jatkoa opokeskusteluun! (Nyt kun sain postattua tuon haasteen). Meidän lukion opo miltei kielsti minua ja ystävääni menemästä Korkeasaareen 2 viikon työssäoppimisharjoitteluun (vaimikäsenytoli). Sanoi, ettei lukiosta valmistuta miksikään eläintenhoitajaksi.
Siis miksi ei???! Onneksi pidimme päämme ja menimme sinne, se oli mahtava kokemus!
Hitsin opot, prkl.
Sori language.

Susanna kirjoitti...

Ihan käsittämätöntä!

Meillä kannustettiin hirveästi menemään ammattikouluun yläasteen jälkeen. Jotenkin lukion käymistä ei pidetty niin tärkeänä. Minä menin lukioon, sain 3 vuotta lisäaikaa miettiä, mikä minusta tulisi isona. En kyllä keksinyt silloinkaan.

Tiina kirjoitti...

Done. Ja laitettu kysymyksiä eteenpäin!

Tiina kirjoitti...

Kiitos! Nyt mun on vihdoinkin koottava itseni blogimoodiin ja tehtävä postaus.

Susanna kirjoitti...

Minä vähän sen takia sinut valitsinkin, että saisit jotain aikaan siellä blogissasi! ;-)