keskiviikko 23. tammikuuta 2013

Uutta elämää taas vaihteeksi


Olette ehkä huomanneet, että blogissa ei tapahdu kauheasti. Tähän on selitys. Olemme nimittäin Sulon kanssa aloittaneet uuden terveellisemmän elämän Jutan superdieettiohjelmien innostamina. Tai minä se hullu hetken mielenhäiriössä ilmoittauduin mukaan nettivalmennuskuurille ja maksoin siitä hurjan määrän rahaa. Olen niin jäärä, että kun kerran maksoin, niin loppuun asti vedän.

Aluksi koko touhu vaikutti aivan helvetilliseltä, mutta parin päivän jälkeen uuteen systeemiin alkoi tottua ja Sulokin sai kipinän. Meillä syödään nyt ekaa kertaa ikinä ihan kunnollista ruokaa; laitetaan sekä lounas että päivällinen ja ne ovat paitsi kauniita annoksia, myös tosi herkullisia. Ja runsaita.



Meillä on nyt yksi viikko takanapäin ja yhdeksän edessä. Minä kun olen sellainen, että mihin sitten ryhdynkin, vedän sen aina vähän överiksi, ja siksi olen tähänkin projektiin keskittynyt niin täysillä, etten ole osannut tehdä juuri muuta kuin opetella ruokaohjeita ja laittaa aterioita, tiskata ja jumpata välillä.

Mutta nyt alkaa taas päähän mahtua muutakin kuin vihannesten punnitseminen. Minulla on jäänyt työtkin tekemättä tämän takia. Työhuoneessa odottelevatkin tiskirätit leikkaamista ja pyyheliinat painamista.


Mikä lie uudestisyntyminen minulla oikein onkaan menossa, kun tämäkin kipinä otti tulta nyt samaan aikaan kuin ylimääräisestä tavarasta luopuminen. Ja se Facebook-pakokin vähän aikaa sitten... kevät?

29 kommenttia:

  1. Ihana lukea ja ennenkaikkea ihana katsella mahtavia kuvia! Nam!

    ps. Et ole tainnut vetää noita eka kuvan suklaamunia ihan just...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Viime pääsiäisenä vedettiin viitisenkymmentä Kinderiä, kun metsästettiin niitä Barboja. :D

      Meinasin just nakata nuo munat roskiin, mutta nythän niille tuli käyttöä. Keltaisissa on Sulon päivittäiset suola- ja vitamiiniannokset ja oransseissa minun.

      Poista
  2. Sisua ja tsemppiä! Kuulostaa hyvältä jos saa syödä kunnon lounaan ja päivällisen. Ne auttaa mullakin hillitsemään välipala- ja makean himoja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Saa syödä ihanan aamupalan, ihanan lounaan, ihanan päivällisen ja ihanan iltapalan. Vain välipalana oleva proteiinijauhe on epäilyttävä tällaiselle lisäainevastustajalle, mutta menköön.

      Ja ihan totta on, että kun saa proteiinia ja rasvaa tarpeeksi, ei olekaan yhtään himo makeaan - en uskonut ollenkaan, kun joskus niin väitit. Nyt totean itse saman. :)

      Poista
  3. Olin jo varma, että olette jossain kaukana lomalla.
    En olisi osannut aavistaa mitään tällaista :D
    Hieno juttu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei me lomailla. Täällähän me aina kökitään. :-D

      Poista
    2. Kökitään = jumpataan :D

      Poista
    3. Heh, aika vähän oikeesti jumpataan. Kolme kertaa viikossa, ja kestoltaan varmaan alle puoli tuntia. Tässä pääsee paljon vähemmällä, kuin kuvittelin.

      Poista
  4. Ihania terveellisen näköisiä annoksia. Maistuis kelle vaan.

    Vakkarilukija

    VastaaPoista
  5. Herkullisen näköisiä annoksia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja makuisia. Vaikkei niissä edes ole mitään ihmeellistä, ihan perusraaka-aineita. Hassua, minä kun olen aina ollut sitä mieltä, että vain kermalla ja juustolla saa hyvää makua ruokiin.

      Poista
  6. Tsempppiä! IIhanan näköisiä annoksia. Mitä noissa pääsiäismunajutuissa on?

    Eikö ole mahtavaa että aina voi opetella uusia asioita ja elämäntapoja! Mullakin on pieni elämäntaparemontti menossa. Olen muun muassa perehtynyt tälläiseen mykistävään ajatukseen, että joskus on ihan OK olla vähän aikaa nälkäinen. Ja muuttanut unirytmiä. Ja lisännyt liikuntaa. Mielenkiintoista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Öhö. Luettuani kommentit tarkemmin muna-asia selvisi. Vitsi että sulla on pulppuileva ideapää!

      Poista
    2. Pulp pulp, ne munat on tosin vähän tarpeettoman suuria meidän suola- ja vitamiiniannoksille. Mutta parempaa en tähän hätään keksinyt, ja on tosi tympeää punnita suolaa joka aamu ja napsia joka vitamiinipurkista yhden napin.

      Onnea matkaan myös sun elämäntaparemonttiin!

      Poista
  7. Tässähän tulee kylläinen olo jo katsellessa herkkujanne!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehkä tehokkain laihdutuskuuri - katsellaan vaan kuvia ja tullaan kylläiseksi. :D

      Poista
  8. Mä meinaan kans aloittaa superdieetin helmikuun alussa, ja näistä kuvista sain kyllä lisäintoa, tuo ruokailu kun mua eniten pelottaa tuossa dieetissä!Kiitos Susanna tästä.:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä valitsin sen Lite Weight Lossin, en tiedä, miten se eroaa superdieetistä. Paitsi pituudeltaan.

      Voidaan sitten vertailla tuntemuksia... saa nähdä, millä mielellä olen pari viikon kuluttua. :)

      Poista
  9. Moi. Linkki ei toiminut, että olisin ottanut selkoa mikä dieetti tässä tarkalleen ottaen on kyseessä. Safkat kyllä näyttäävät karppaajan annoksilta. Ainakin sillä systeemillä unohtuu kaikki sokerin himoaminen iisisti. Kokemusta on.
    Muuten, mikä on toi systeemi, millä saat noihin reunan linkkeihin ajankohtaiset kuvat? Tosi hieno siis.
    T - Sanna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmm, toimii se linkki kyllä tässä mun koneella, menee ruutu.fi-sivustolle. Mutta se dieetti, josta maksoin on fitfarm.fi-sivustolta.

      En tiedä, onko se karppaamista. Ruokavalio koostuu runsaista kasviksista, paljosta proteiinista, vähästä eläinrasvasta ja runsaasti paremmasta rasvasta. Sokeria ei hitustakaan.

      Vasen reuna: valitse sieltä säädöistä "pikkukuva uusimmasta kohteesta". Taisit löytääkin jo, kun katsoin sun blogia. :)

      Poista
    2. Linkki pelaa töissä. Kotona oli vähän kehnompi netti.
      Mutta mikä on sitä parempaa rasvaa? Siitähän kaikki kiistelee.

      Poista
    3. En tiedä, kuka kiistelee. Minä olen ymmärtänyt, että hyvää rasvaa tulee öljyistä, kalasta ja pähkinöistä, ja minun onnekseni tämä ruokavalio sisältää juuri niitä. :)

      En siis kumminkaan ole mainostamassa Jutan dieettejä, kunhan kerroin. En edes tiedä, toimiiko tämä ja onko hyväksi meille, mutta tiedän 9 vkon kuluttua.

      Poista
    4. Viimeisessä jaksossahan Jutta sanoi että he ei käytä karppaamista heillä keinona, vaan pastaa sun muuta saa myös vähän syödä. Onhan sullakin tossa ainakin riisiä, eikös se ole just sitä mitä karppaajat ei saa syödä? Jutan ohjeet tuntuu muutenkin terveellisemmiltä kuin karppaajilla, ainakin mun järjen mukaan.
      Noi annokset näyttää sullakin niin hyviltä etten malta odottaa että oma dieetti alkaa!
      Onnea siis sullekin matkaan, olisi kiva kuulla muutaman viikon päästä että vieläkö jaksat ja tehoaako se.:)

      Poista
    5. Miesten ruokavaliossa on päivittäin pastaa, riisiä tai perunaa ja minulla hedelmää. Tai sitten voidaan syödä vähän ruisleipää niiden sijasta. Ja aina parin viikon välien tulee erityisiä hiilihydraattipäiviä.

      Minustakin tämä ruokavalio tuntuu minun aivoilla ajateltuna terveelliseltä, ja karppauksen olen itse kokenut vähän pelottavaksi ajatuksena. Tässä Jutan hommassa minua huimasi vain suolan määrä, mutta kun siihen tottui, niin ei sekään enää vaivaa.

      Poista
  10. Ooh! Mulle kans tommoiset sapuskat. Pitäs kyllä itsekin pitää kiinni säännöllisistä aterioista. Töissä vaan vähän vaikeaa, kun on yksin putiikissa, niin sitä tulee vedettyä milloin mitäkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minullakin se vaati kyllä sen viikon opettelun, ennenkuin tasaisin väiajoin järkevästä syömisestä tuli luontevaa, vaikka olenkin koko ajan kotona.

      Poista
  11. Hei!

    AIvan ihanan näköisiä ruokia! Itsekin olen tässä taas uuden elämän kynnyksellä. Aloitin syksyllä kuntoilun kuntosalilla ja nyt olen muutaman viikon tarkkaillut syömisiäni netistä löytyvän kalorilaskurin avulla.
    Olen ollut positiivisesti yllättynyt kuntosaliurheilusta, tarjolla on yksinäisen puurtamisen lisäksi hurja määrä ryhmäliikuntatunteja. Suosikkini on kahvakuula.
    Kalorilaskurin avulla huomasin, että ruokavaliosssani ei ole tarpeeksi proteiineja, vaikka syön lihaa. Itsekin vierasta mitään proteiinijauheita. Varsinkin maitoproteiinipohjaiset ei oikein innosta. Ostinpa sitten RUohonjuuresta puhdistamon riisiproteiinijauhetta, jota nyt olen muutaman kerran juonut lihaskuntotreenin jälkeen. Maistuu suklaalta ja 100g sisältää 70g proteiinia, joka on kuulemma helposti imeytyvää. Voin suositella, Näitä riisiproteiinijauheita tai muita kasvispohjaisia jauheita löytyy ihan luomulaatuisina eri valmistajilta.
    Olen myös katsellut superdiettiohjelmaa. Jollain tavalla sympaattinen ohjelma, varsinkin Riitta ja Raimo olivat niin positiivisella asenteella liikkeellä, että se varmasti vaikutti heidän saavutuksiinsa. Uskon, että positiivisemmalla suhtautumisella itseensä Piiakin olisi päässyt lähemmäksi tavoitetta, vaikka hyvinhän hänkin onnistui painoa pudottamaan ja löysi itsestään liikkujan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se ohjelma, jossa Raimo oli mukana, sai Sulonkin tästä innostumaan, vaikka ensin ei ollut kovin tohkeissaan. Raimon huiman hieno asenne taisi tehdä Suloonkin vaikutuksen.

      Minä laskeskelin niitä kaloreita vuosi sitten Kiloklubi-sivun avulla ja totesin silloin, että proteiinia tulee ihan liian vähän. Kiloklubin hankaluus oli jatkuva ruokien merkkaaminen ja kalorimäärien ynnääminen. Tässä on nyt kaikki laskettu valmiiksi, ja ruokien punnitseminen on ihan helppoa ja nopeaa. Sopii minulle paremmin.

      Kiloklubi myös salli herkuttelun, ja pieni määrä suklaata livahti suuhun joka päivä ja makeanhimo pysyi ja kasvoi koko ajan. Se on ehkä minulle tässä Jutan hommassa se paras puoli, että en ole kaivannut herkkuja yhtään.

      Poista