perjantai 15. huhtikuuta 2011

Töppösiä harlekiinivieraille


Me olemme olleet flunssaisia. Mukavaa on ollut se, että Sulokin on saanut olla kotona monta päivää peräkkäin, mikä on harvinaista herkkua. Kyllä siitä ilosta vähän nuhaa ja kuumetta sietääkin. Koska on pitänyt ottaa vähän rauhallisemmin, olen minä taas päässyt neulomisen makuun. Ensimmäinen vierastossupari onkin nyt valmistumassa.

Koska minusta on tylsää neuloa synkkiä tai vaatimattomia värejä, tulevat meidän vieraamme ensi talvena hipsimään täällä iloisessa karnevaalihengessä. Näitä minä nyt meinaan neuloa olohuoneessa olevan pärekorin pullolleen.

Tossun ohje on minun itse säveltämäni ja se on niin helppo, että se sopii kaikille meille, jotka kuvittelemme, ettemme osaa neuloa. Ohje löytyy täältä (kliksutikliks). Aina oikein -neule tekee tossuista tosi pumpulisen pehmoiset ja ihanan lämpöiset.

7 kommenttia:

tarjah kirjoitti...

Hei hienot, kateellisena katselen tasaisia silmukoitasi...

Rouva Kukko kirjoitti...

Hienot on, kyllä noitten vuoksi kylään tulee! Ja ohjekin näyttää tarpeeksi selkeältä.

Jokke kirjoitti...

Oi joi! niinhän se on että kun jalat voivat hyvin, kaikki on hyvin. Nämä piristävät päästä varpaisiin.

Anonyymi kirjoitti...

Oih!! Saisiko noita myyntiin asti?

-Sari

Susanna kirjoitti...

Tarjah, minä onnistun tekemään tasaista juuri pelkästään tällaisessa ainaoikeinneuleessa. Mutta heti, jos tarvitsee tehdä nurjia silmukoita, menee plörinäksi.

Rouva Kukko, yritin kirjoitaa ohjeen ihan idioottivarmaksi, koska haluan kannustaa muitakin kokeilemaan neulomista, vaikka kynnys puikkoihin tarttumiseen olisikin korkea.

Jokke, olen ihan samaa mieltä! Ainakin jos minun jalkani joutuvat palelemaan, menen ihan surkeaksi joka sopukaltani.

Sari, ei saa. Minulta menee kolme päivää yhden parin kutomiseen. Voit vain arvailla, millainen hinta noille pitäisi laittaa. Siitä vaan reippaasti puikot omaan käteen!

:-)

Sarppa kirjoitti...

Ihanat sukat! Ja toi ohjekin oli ihana :) Pitäs kyl koittaa... Ite oon tehny ne pakolliset sukat ala-asteella ja nyt viime syksynä tei yhden vauvasukan, perinteisellä ohjeella... paria en saannu sille väkerrettyä :D

Anonyymi kirjoitti...

pirtsakka juttu, aion kyllä kokeilla kun noita jämälankojakin löytyy iso korillinen