perjantai 23. kesäkuuta 2017

Liisan seikkailut Ihmemaassa

Eli suomeksi: Susannan seikkailut palkkatyössä.



 
Ihmeitä saa kohdata toisensa perään.
Vuokratyöläisellä onkin asiat ihan yhtä hyvin kuin 
Postin vakityöntekijöillä. Mitä enemmän näitä ihmeitä kohtaan, 
sitä enemmän ihmettelen, miksi ihmiset jaksavat valittaa. 
Minun silmissäni tämä kaikki on pelkkää hämmentävää luksusta.

Eilen minulla alkoi loma postista.
Aloitin sen prässäämällä tuhottomat määrät tiskirättejä. 
Tänään painan lisää rättejä. 
Ja sitten ehkä ensi viikolla matkustan Turkuun seisomaan Riepukioskissa,
jos en päätä sittenkin perua sitä reissua kokonaan ja
ihan vaan oikeasti LOMAILLA!

Oikein ihanaa juhannusta teille!

 

16 kommenttia:

Unknown kirjoitti...

Ihanaa juhannusta Sinullekin! Tämä blogikirjoitus on aivan loistava!

Susanna kirjoitti...

Kiitos! Ja kiitos! :)

Wanhan Wallankumous kirjoitti...

Rauhallista juhannusta ja leppoisaa kesälomaa ;)

Katja kirjoitti...

Hyvää ja rentoa juhannusta!

Ninja kirjoitti...
Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.
Soja kirjoitti...

Vitsi, miten hyvä postaus!
Mie ehkä äänestän sitä kokonaanlomailua, kun lienee joka tapauksessa riski, että se menis miinukselle...

Jasmiina kirjoitti...

Tää on niin totta :D Mun työkaverit katsoi mua ihmeissään, kun kysyivät onko mulla jo tänä vuonna kesälomaa. Ei oo, mutta mähän oon lomalla joka viikonloppu! Luksusta jee ja hip!

Ja hiisi vieköön, mun piti tulla Turkuun ihan ostoksille asiakkaaksi, mutta mulla on muuta menoa just silloin :/

Ihanaa lomaa sulle!

JohannaH kirjoitti...

Ihana postaus! Vain palkkatöitä tehneellekin hyvä välillä lukea näitä asian selkeitä hyviä puolia, etteivät muutu liikaa itsestäänselvyyksiksi.

Susanna kirjoitti...

Kiitos samoin!

Susanna kirjoitti...

Sitä samaa, kiitos!

Susanna kirjoitti...

Viime kesänä se oli THE Tapahtuma, jossa myynti oli huima. Siksi on tosi vaikea jäädä pois, vaikka yhtään ei huvita mennä.

Lomapalkka + Turun plussat = € € € € € € € €

Susanna kirjoitti...

Olisi ollut kiva nähdä! Harmi, ettet pääse.

Susanna kirjoitti...

Kaikki muuttuu aina itsestäänselvyyksiksi. Mä just mietin tätä kirjoittaessani, että kuinkahan kauan pitäisi olla palkkatyöläisenä, että kaikki tämä muuttuisi itsestäänselvyydeksi, jonka tuntee ansainneensa, eikä tuntuisi enää avokätiseltä lahjalta.

Birgitta kirjoitti...

Aivan ihana postaus. Jotkut osaavat kiinnittää huomionsa eri asioihin kuin toiset. Pidä tästä asenteesta kiinni :)

Soja kirjoitti...

No sit meet.

Susanna kirjoitti...

Toivottavasti osaan!