keskiviikko 24. marraskuuta 2010

Työhuone raportoi


Minulla on nyt työpöytä työhuoneessani! Tiedättehän sen oudon säännön, että mitä enemmän on pöytäpinta-alaa, sitä vähemmän sitä on vapaana? Jotenkin tämä uusikin pöytä täyttyi saman tien ja minä päädyin jälleen lattialle touhuilemaan.

Siinä lattiallakin on ihan hyvä mietiskellä yrityksen asioita. Minulle tulee silloin tällöin toiveita tuotevalikoiman suhteen: asiakkaat kaipaavat pussilakanoita, pannumyssyjä, pöytäliinoja, reppuja, kestovaippoja, kukkaroita, lastenvaatteita tai läppärilaukkuja. Minulla ei kuitenkaan ole mitään mahdollisuuksia laajentaa valikoimaa, ja ihan totta puhuen minä inhoan sarjaompelua!

Sitten taas toisaalta monet harrastavat ompelua, ja varsin monet ovat siinä minua paljon taitavampia. Niinpä päätin pyörtää periaatepäätökseni, etten koskaan myisi kankaitani kenellekään. No, onneksi olen oman itseni pomo ja voin tehdä uusia periaatepäätöksiä ihan niin usein kuin huvittaa. Tästä lähtien siis Verkkopuodissani myydään myös näitä itse suunnittelemiani ja käsin painamiani kankaita. Ainakin jonkun aikaa...

4 kommenttia:

Pike kirjoitti...

Voi kuinka ihanat värit sulla on kotona ja työhuoneella, tykkään kovasti!

Oletko ajatellut koskaan käyttää ulkopuolista ompelijaa/ompelijoita? Kun määrät ei ole suuria ja siis heidän ansiotkaan, niin homma on perin yksinkertaista eli heille verotonta. Uskon että löytäisit helposti taskurahoja kaipaavia ompelevia kotiäitejä. Tietysti haasteellisinta on, että he tekevät sellaista jälkeä, että se tyydyttää sua, eli hyvää!

Itselläni oli kerran ajatusta vastaavasta ja otin asioista selvää mm. verottajalta.

Onnea Naantaliin (mun muinaiseen kotikaupunkiin) ja hyviä kauppoja!

Susanna kirjoitti...

Verotonta se ei taida minun käsittääkseni olla, vaikka olisi kuinka pienistä rahoista kyse. Alihankintana tiettyjen työvaiheiden teettäminen on toki mahdollista ja olen sitä keinoa jo käyttänytkin.

Anonyymi kirjoitti...

Mikään yrittäminen ei ole verotonta!!!

PeppiTossu kirjoitti...

oikein mukava iloinen ja värikäs blogi.