torstai 22. lokakuuta 2015

Positiivisuuspuuska



Kamalaa, miten pitkäksi aikaa tuo kriisipostaus jäi tämän blogin päällimmäiseksi terveiseksi. Nyt positiivipostaus sen päälle. Olettehan huomanneet, miten kaunis syksy on ollut? Miten mahtavat auringonpaisteet ovat jatkuneet elokuulta saakka? Olen välillä miettinyt, miten minun olisi käynyt, jos tätä valoa ei olisi saatu, vaan sateinen ja pimeä kesä olisi vaihtunut suoraan sateiseksi ja pimeäksi syksyksi. Tutkijaluonteeni olisi hyvin kiinnostunut tietämään, miten pahaksi kaamosmasennus voi mennä, mutta onneksi kuitenkaan en nyt joutunut itse koekaniiniksi.

Päivät suhaavat tolkutonta vauhtia. Yritän saada ehdittyä tehdä työt, leikittyä leluilla (joita on kertynyt lisää ihan luvattoman paljon viime aikoina) ja käytyä työväenopiston kursseilla ja joskus vielä piipahtaa pihallekin. Viime viikonloppuna poikkesimme Sulon kanssa Vantaalla Suuri Snadi -lelutapahtumassa ja meillä oli valtavan hieno reissu. Sulo osti lastin ambulansseja ja minä lastin nukkeja ja niille tarvikkeita. Se oli erittäin virkistävä, päätätuulettava matka, jossa molempien intohimo leluihin yhdistyi.


Työrintamalla on tulossa Vinokinoja kaksin kappalein. Ensi viikonloppuna olen menossa Turkuun ja parin viikon päästä Helsinkiin myymään Tomppa-tuotteitani. Pidetääs nyt peukkuja, etteivät viime aikojen huonot myyntitapahtumakokemukset jatkuisi. Vinokinohan ei kylläkään ole myyntitapahtuma, vaan sateenkaarihenkinen elokuvafestivaali, joten en oikein tiedä, mitä odottaa. Se on järjestetty jo yli kahdenkymmenen vuoden ajan joka vuosi ja minusta on ihanaa päästä paikalle Tomppineni. Toivottavasti kerkiän katsoa jokusen leffankin.

Minun piti muistaa vielä kertoa Suomalaisen käsityön päivästä, jota vietetään huomenna perjantaina. Päivälle on avattu oma www-sivu, jossa voi äänestää vuoden positiivisinta käsityöyrittäjää ja vuoden parasta uutuustuotetta. Tomppa-tuoteperhe on siellä ehdokkaana! Käykääpä katsomassa oma suosikkinne molemmista kategorioista ja antakaa äänenne.
Kaikkien äänestäneiden kesken arvotaan 100 euron arvoinen lahjakortti, jonka voi käyttää mihin tahansa ehdokkaiden kaupoista.
Positiivisimman yrittäjän tittelistä on kisaamassa kolme säteilevää ja omalla tavallaan erittäin positiivista naista. Sieltä löytyy aikaansaavuutta, energiaa, selvitytymistä, värikkyyttä ja kykyä nousta aina jaloilleen. Jokainen noista kolmesta ansaitsisi positiivisimman yrittäjän arvoinimen. Uutuustuotteiden kategoriasta löytyy minun Tomppien lisäksi kaksi ihan huikean kaunista ja innovatiivista tuotetta. Vielä tänään kerkiätte äänestää, menkää nopsasti!

12 kommenttia:

Mari kirjoitti...

Minä äänestin Tomppaa. Muutkin tuotteet olivat hienoja, mutta Tomppa viehättää mua enemmän. Koska 1) Tomppa on niin viimeisen päälle mietitty ja hiottu, 2) Tomppa on niin selkeästi muista erottuva ja uniikki, 3) Tomppa on super cool ja tyylikäs ja ennen kaikkea 4) Tompalla on tärkeä sanoma.

Hyvää menestystä Vinokinoon!

Saila kirjoitti...

Onnea tapahtumaan!
Onpa kaunista ruskaa siellä, lännessä ei ole ollut sitä, mutta siitä viis, kun on ollut niin ihanan aurinkoista.

Papu kirjoitti...

Onnea Tompalle voitosta! Oikeaan osoitteeseen tuli voitto!

Apris kirjoitti...

Tompalle olisi minunkin ääneni mennyt, mutta enpäs ollut ajoissa liikenteessä. Ilman minun ääntä, voitto napsahti kuitenkin oikeaan osoitteeseen. Onnea!

Katja kirjoitti...

Anteeksi, mutta tulin mainostamaan kellojen siirtelyn lopettamiseen tähtäävää kansalaisadressia. Ajattelin, että sinua kiinnostaisi...
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1596

Susanna kirjoitti...

Kiitoskiitoskiitos! Sinulle ja kaikille muillekin, jotka Tompan siivittivät voittoon.

Susanna kirjoitti...

Meillä on ollut keltaisin syksy ikinä. AIvan upeat värit.

Susanna kirjoitti...

Kiitos! Hyvin olette äänestäneet! <3

Susanna kirjoitti...

Minä olin pahasti myöhässä kertomassa asiasta, joten syy on myös minun! :)

Susanna kirjoitti...

Kyllä kiitos. Allekirjoitan ehdottomasti, kunhan pääsen kotiin pankkitunnusten ääreen.

Ruusa kirjoitti...

Taas mä bongasin sut! Viimeksi Ikeassa, nyt Vantaan messuilla jas Kenin kanssa! :D Kuulin sun kertovan, että olet löytänyt vaikka mitä Kenille ;)
Mutta en mä uskaltanut sanoa mitään-taaskaan!
Terveisin "Stalkkeri" ;D

Susanna kirjoitti...

:D Siellä messuilla yksi jos toinenkin uskalsi sanoa. Toiset tunnistivat minut ja toiset Kenin, joka kurkki laukusta.